UNREAL TOURNAMENT forum

Unreal Engine - Splinter Cell

Elvis Scatter - 2008-12-05, 00:09
: Temat postu: Splinter Cell
Niespełna rok temu miałem przyjemność zagrać w najlepszą moim zdaniem część tej gry, a jest nią Splinter Cell: Double Agent / Podwójny Agent. Co prawda niektóre osoby uważają, że jest to najgorsza część serii, jednak oceniając fabułę, grafikę i możliwości - wcale tak nie jest. Dla tych, którzy nie znają jeszcze tej gry, powiem krótko - jest to gra typu stealth action (potocznie mówiąc "skradanka"), której bohaterem jest agent wywiadowczy Sam Fisher współpracujący z Agencją Bezpieczeństwa Narodowego w Stanach Zjednoczonych Ameryki, w oryginalnym skrócie NSA. Szczerze mówiąc... współpracował. W czwartej części jego losy potoczyły się inaczej. Został osadzony w więzieniu, aż w końcu z niego zbiegł, pracował na dwa fronty dla ugrupowania terrorystycznego JBA i wcześniej już wspomnianego NSA. To Ty będziesz decydować o dalszych losach. W grze czeka na Was wiele innych niespodzianek, bardzo ciekawych, ale nie będę się rozpisywał i zapraszam do gry. Jestem dumnym posiadaczem tej serii. Z niecierpliwością oczekuję następnej części zatytułowanej "Conviction" - światowa premiera już w 2009 roku.

Poniżej zamieszczam zapowiedź Conviction i recenzję Double Agent.

Splinter Cell: Conviction

Conviction to piąta odsłona cyklu gier akcji Splinter Cell, firmowanego przez nazwisko słynnego pisarza Toma Clancy’ego. Produkt przygotowany przez oddział koncernu Ubisoft zlokalizowany w Montrealu, znacznie odbiega od swoich poprzedników pod względem koncepcji.

Conviction to piąta odsłona cyklu gier akcji Splinter Cell, firmowanego przez nazwisko słynnego pisarza Toma Clancy’ego. Produkt przygotowany przez oddział koncernu Ubisoft zlokalizowany w Montrealu, znacznie odbiega od swoich poprzedników pod względem koncepcji.

Fabuła nowej gry koncentruje się wokół Anny Grimsdottir, szefowej grupy programistów, pracującej dla organizacji Third Echelon. Gdy Sam Fisher dowiaduje się o grożącym kobiecie niebezpieczeństwie, postanawia jej pomóc. W tym celu nawiązuje kontakt ze swoim poprzednim pracodawcą, wstępuje w szeregi agencji i rozpoczyna wykonywanie zlecanych przez nią misji. Niestety, organizacji tej daleko do formy sprzed lat, o czym nasz bohater przekonuje się, gdy w pierwszym zadaniu otrzymuje złe informacje oraz sprzęt. Niedługo potem Fisher odkrywa, że to właśnie Third Echelon stanowi największe zagrożenie dla Anny. Agent odchodzi z firmy i już jako zbieg, postanawia działać na własną rękę.

Conviction jest produktem dla serii rewolucyjnym, gdyż zrywa z typową dla tzw. skradanek koncepcją krycia się w mroku i cichej eksterminacji przeciwników. Tym razem Fisher musi poruszać się w świetle dnia na otwartych przestrzeniach, nierzadko wśród ludzi. Zmiana środowiska nie oznacza jednak, że nasz bohater może swobodnie poruszać się po ulicach. Gracz musi tak kierować postacią Sama, aby nie zwracać uwagi wśród patrolujących teren policjantów oraz zwykłych przechodniów. Wmieszanie się w tłum zwykle załatwia sprawę, choć czasem trzeba uciec się do mocniejszych argumentów w postaci wywołania paniki. Wówczas, wykorzystując chaos, łatwiej oddalić się z zagrożonego miejsca.

Niezwykle istotną rolę w Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction pełni otoczenie. Gracz może używać całej masy przedmiotów do walki z przeciwnikami, włączając w to krzesła, skrzynie, stojące na biurkach monitory, itp. Dynamiczny system walki oraz wysoka inteligencja bohaterów sterowanych przez komputer (wrogowie cały czas starają się uzyskać przewagę nad Fisherem) sprawia, że potyczki nabierają zupełnie nowego charakteru i w niczym nie przypominają poprzednich odsłon cyklu...


Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent to już czwarty odcinek serii poświęconej agentowi Samowi Fisherowi. Tym razem jednak (teoretycznie) zło bierze górę nad dobrem. Tradycyjnie grę wyprodukowała i wydała firma UbiSoft.

Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent to już czwarty odcinek serii poświęconej agentowi Samowi Fisherowi. Tym razem jednak wydawać się może, że zło wzięło górę nad dobrem. Tradycyjnie grę wyprodukowała i wydała firma UbiSoft.

Akcja Splinter Cell: Double Agent umiejscowiona została w 2008 roku – dwanaście miesięcy po wydarzeniach opowiedzianych w poprzedniczce, noszącej podtytuł Chaos Theory. Główny bohater, Sam Fisher, uległ niezwykłej transformacji. Z prawego człowieka i tajnego agenta starającego się, by na świecie panowało jedynie dobro, zmienił się w ogolonego na łyso złoczyńcę odsiadującego dwudziestoletni wyrok. Jednak cała ta sytuacja to tylko niezwykle udana mistyfikacja. Mianowicie, Sam został podwójnym agentem, mającym rozpracować groźną grupę terrorystyczną. W tym celu przeniknie do wewnętrznych struktur szajki i postara się „rozsadzić” ją właśnie z tejże perspektywy.

W zadaniach Samowi pomaga m.in. Jamie Washington, członek grupy terrorystycznej John Brown's Army, a jednocześnie więzień. Za pośrednictwem Jamiego poznaje on szereg ciekawych osobistości, m.in. szefa John Brown's Army Emile’a Dufraisne’a oraz szalonego chemika Enricę Villablanca, a także zapoznaje z całym systemem i podziałem ról panującym w szajce. Jak przystało na prawdziwego podwójnego agenta Sam, oprócz misji powiązanych z gangiem, wykonuje również te narzucone bezpośrednio przez organizację Third Echelon. Wybory jakich dokonuje wpływają automatycznie na fabułę i na to, które z kilku zakończeń ujrzymy po zaliczeniu ostatniego scenariusza. Zadania rozgrywane są w najprzeróżniejszych lokacjach rozmieszczonych m.in. w Afryce, Azji i Stanach Zjednoczonych. Autorzy przygotowali szereg nowych misji, że wspomnę chociażby o tych rozgrywanych pod wodą, czy też w trakcie potężnej burzy piaskowej. Sam wyposażony został w szereg nowych ruchów, rodzajów broni i akcesoriów (w tym charakterystycznych dla organizacji przestępczych).

Splinter Cell: Double Agent powstał w oparciu o silnik graficzny znany z poprzedniej edycji. Autorzy postarali się co prawda o dodanie kilku nowych filtrów graficznych oraz podbicie jakości tekstur pokrywających otoczenie i postaci, lecz zmiany nie są zbyt wielkie. Zwiększono jednak dynamizm rozgrywki oraz postawiono na jak najbardziej realne odtworzenie otaczającego nas świata. Programiści z UbiSoft wykorzystali w sposób zadowalający infrastrukturę sieciową, przez co gracze z całego świata mogą uczestniczyć w starciach w trybach kooperacji, jak i tych bardziej klasycznych spod znaku Deathmatch i Capture the Flag.


Źródło: www.gry-online.pl

Screeny promocyjne z piątej części:


MefistofeleS - 2009-01-16, 19:25
:
To świetna gra 1 z moich ulubionych grałem we wszystkie części i trudno mi powiedzieć która była najlepsza we wszystkich był podobny klimat no z czasem w nowszych seriach grafika się poprawiała dochodziły inne gadżety, sztuczki których używał Sam Fisher po prostu wypas gra więcej takich :evil: :evil: :evil: